Acesta este noul Volkswagen Golf 8, lansat cu 11 versiuni de motorizare!

Acesta este noul Volkswagen Golf 8, lansat cu 11 versiuni de motorizare!

Așteptarea a ajuns la final: iată toate detaliile despre cea de-a opta generație a lui Volkswagen Golf!

După săptămâni întregi de așteptare – timp în care Volkswagen nu s-a ferit să o „îngreuneze” cu imagini teaser – noul Volkswagen Golf se dezvelește integral în fața noastră și ne lasă să-l studiem din toate unghiurile. În primă fază, dispuneam doar de imaginile din galeria foto de mai sus, care conținea suficiente indicii despre a opta generație Golf. Ulterior, Volkswagen a publicat toate informațiile esențiale despre noua generație a lui Golf.

Design, dimensiuni

Înainte să vorbim despre liniile noului Golf, să trecem în revistă dimensiunile mașinii: acum are 4,284 mm lungime (a crescut cu 26 mm) și 1,789 mm lățime (mai îngust cu 10 mm). Ampatamentul și-a păstrat valoarea de 2,636 mm. Designul lui Golf îi conferă acestuia un coeficient aerodinamic de 0,275, o valoare mai bună decât în cazul generației a șaptea.

Dacă până acum noile generații păreau facelift-uri mai îndrăznețe a celor anterioare, Golf VIII se prezintă cu o nouă față. Rămâne la fel de ușor de recunoscut, însă partea frontală este acum caracterizată de faruri mai mici, a căror margine superioară formează o linie neîntreruptă cu grila restilizată. Lățimea mașinii este subliniată, de asemenea, și de admisia centrală, care prezintă elemente decorative în culoarea caroseriei – și care, în cazul echipărilor R sau GTE, este flancată de un contur de culoare neagră. Capota a fost la rândul său restilizată și se remarcă prin muchii și nervuri mai pronunțate.

Din lateral, noul Volkswagen Golf se laudă cu ”șolduri” mai bine definite. Linia mediană care traversează mânerele ușilor fiind aici și mai evidentă, oferind hatchback-ului un plus de caracter dinamic. Una dintre semnăturile celebre ale lui Golf – montantul C – este păstrată și la noua generație în formula consacrată; nu ai nevoie decât de o imagine-detaliu cu acesta ca să știi la ce model te uiți. În partea din spate, noul Golf se laudă cu blocuri optice cu design evolutiv și un set de evacuări false ornate cu crom.

Dacă exteriorul își păstrează multe din semnăturile deja cunoscute ale mașinii, la interior Golf 8 este revoluționar în termeni de design. Consola centrală a fost redesenată și puternic simplificată; butoanele clasice (precum cele ale climei) au fost mascate cu succes sub ecranul sistemului de infotainment. Acesta a fost, la rândul său, repoziționat, fiind acum în linie cu instrumentarul de bord digital. O altă noutate absolută în cazul lui Golf 8 este panoul din stânga volanului – unde găsim comenzile pentru faruri, halogene, dezaburire parbriz și încălzire lunetă – al cărui design a fost puternic inspirat de la Audi.

Eliberarea consolei centrale a rezultat în crearea unui spațiu de depozitare generos în capătul tunelului median. În cazul transmisiei automate, levierul clasic prezent pe tunelul median a fost înlocuit cu un schimbător de viteze care ne duce cu gândul la cel din noul Porsche 911. La o primă analiză, finisajele din interiorul noului Golf completează cu succes eleganța liniilor de design.

Informațiile tehnice încă nu au fost făcute publice, dar promitem să le împărtășim cu voi imediat ce vor fi disponibile. Până atunci, nu uitați să aruncați o privire peste galeria foto de mai sus.

Continuarea articolului pe: auto-bild.ro