Hugo Boss revine pe piata romaneasca

Hugo Boss revine pe piata romaneasca

Brandul german de fashion Hugo Boss a deschis de curand un magazin stradal in Bucuresti sub brandul Boss, marcand astfel a treia incercare pe piata romaneasca. Hugo Boss este adus pe piata locala prin franciza de unul dintre actionarii Bere Bauturi Bucuresti. Care a fost motivatia brandului german de a se reintoarce si care sunt planurile pentru piata romaneasca, aflati dintr-un interviu cu Jesper Gustafsson, director international retail in cadrul Hugo Boss.

Comanda AICI

Noul magazin Boss are o suprafata de 195 de metri patrati, este situat la partenerul hotelului Radisson din Capitala si reprezinta a treia incercare a brandului german pe piata romaneasca. Hugo Boss a fost prezent in Romania printr-o companie a familiei Sarkis, care detine Interbrands si care a renuntat la franciza odata cu venirea crizei financiare. Ulterior, franciza Boss a fost preluata de doi antreprenori romani, Adrian Matei si Andrei Alecu, care in 2014 au inchis magazinele din Romania.

Patru ani mai tarziu, Adrian Gica, unul dintre actionarii Bere Bauturi Bucuresti, distribuitorul Heineken, readuce brandul de fashion german. Despre decizia de a se reintoarce pe piata romaneasca, Jesper Gustafsson spune:

„Nu am fost complet absenti de pe piata romaneasca, brandurile Hugo Boss inca sunt comercializate prin intermediul partenerilor nostri, Peek & Cloppenburg si Collective. In tot acest timp, scopul nostru a fost sa deschidem un flagship store, cel pe care tocmai l-am inaugurat, pentru a ne intari pozitia in Romania, care este in prezent a cincea piata dupa vanzari din Europa de Est pentru Hugo Boss. Nu este o piata mica, dar odata cu acest magazin intentionam sa o dezvoltam si mai mult”.

De ce cred reprezentantii Hugo Boss ca a treia oara va fi cu noroc? Desi la vremea respectiva nu lucra pentru Hugo Boss, Jesper considera ca a fost un mix de factori care au facut ca brandul sa nu functioneze pe piata romaneasca:

„Tinand cont de succesul pe care l-am avut cu alti parteneri, nu cred ca a fost vina brandului. Sunt putine piete unde nu functionam, de obicei avem diverse modalitati pentru a castiga piata, in functie de cereri: putem sa ne axam pe articole casual, sport sau accesorii. In cele mai multe cazuri, deschidem magazine in locatii gresite, ceea ce nu cred ca a fost motivul principal pentru care nu am avut succes in Romania. De asemenea, compania cu care alegem sa colaboram poate fi un factor. Daca parteneriatul nu functioneaza, daca marfa nu este bine gestionata, logistica sau echipa din magazine nu este potrivita pentru brandul tau, poti sa esuezi dramatic. Nu pot sa spun motivul exact pentru care am inchis pentru ca s-a intamplat acum cativa ani si motivele pot fi multe, dar pot sa iti spun sigur ca nu a fost vina Hugo Boss pentru ca noi am crescut pe piata din Romania in alte locuri”, spune managerul Hugo Boss.

Iesirile Hugo Boss de pe piata romaneasca nu au fost cauzate nici de puterea de cumparare a romanilor sau apetitul acestora pentru fashion de lux. „Chiar si cand pietele au probleme macroeconomice sau politice, exista intotdeauna o cerere pentru haine: oamenii au nevoie sa se imbrace, iar oamenii cu bani isi vor cumpara produse de calitate. Exista un motiv pentru care inca performam in Mozambic,, Nigeria, tari care au probleme mai mari decat a avut Romania in trecut. A fost un mix de factori, furtuna perfecta la acel moment, care ne-a facut sa iesim din Romania”, a explicat Jesper.

Un nou magazin Hugo Boss in Romania in urmatorii doi ani

Planurile retailerului german pentru Romania, a cincea piata din Europa de Est, sunt ambitioase; pe langa faptul ca vor sa o dezvolte cat mai mult odata cu lansarea magazinului Boss din Capitala, Jesper spune ca urmatorul pas firesc pentru Romania ar fi … CITESTE ARTICOLUL

Comanda AICI

 

Lasă un răspuns